Yazan : Şadi Evren ŞEKER
Bilgisayar grafiklerinde görünen yüzeylerin belirlenmesi için kullanılan algoritmanın ismidir. Scan Line Rendering olarak da isimlendirilmektedir.
Yukarıdaki şekilde de görüldüğü üzere iki doğru taraması yapılmış ve bu doğruların hangi yüzeyleri gördüğü nokta nokta olarak kodlanmıştır.
Algoritma aşağıdaki adımlardan oluşmaktadır:
1. Yatay hatlarda tarama yapıldığı için x değeri arttırılarak görüntülenmesi gereken kenarları içeren bir liste hazırlanır (verilen tarama doğrultusu için)
2. Tarama sırasındaki her yüzey için (surface) bir bayrak tanımlanarak, yüzeyin tarama hattından görülüp görülmediği belirlenir.
3. Soldan dağa doğru imgecik (pixel) konumları işlenerek görülür durumdaki yüzeyler belirlenir
detaylarını açıkladığınız bir bölüm var mı acaba? bide hocam liang borsky denilen algoritmayı açıkladıysanız adresini verebilirmisiniz?
paylaşımlarınız için teşekkürler oldukça faydalı oluyorsunuz.
hocam bu konuyu detayli olarak aciklarmisiniz. tesekkür ederim .
yardımcı olmaya çalışayım ancak nasıl bir detaya ihtiyacınız var? algoritmanın 3 adımı da yukarıda yazılı, anlamadığınız kısmını sorarsanız daha fazla detay vermeye çalışayım.
Başarılar
Yüksek Lisans araştırma projemde referans alabilmem için, konu ile ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabileceğim bir kaynak önerebilir misiniz?
Elbette, benim faydalandığım ve iyi bir başlangıç olabilecek bir kaynak:
Realtime 3D Computer Graphics / Virtual Reality – WS 2006/2007 – Marc Erich Latoschik
ilginiz ve paylaşımınız için çok teşekkürler.