Yazan : Şadi Evren ŞEKER

Bilindiği üzeren OpenGL ortamında yazılan bir programın, çalışma sırasında yaptığı bir dizi işlem sırası bulunmaktadır. Bu işlemler şu şekilde sıralanabilir:

  1. Sanal ortamın toparlanması (assemble)
  2. Sanal olarak kameranın ortama yerleştirimesi ve görüntü açısının belirlenmesi
  3. Görüntünün bir düzlem üzerine iz düşümünün alınması. (3 boyutlu olan OpenGL ortamı sonuçta iki boyutlu ekranlarda görüntülenmektedir ve bu yüzden görüntü bir düzlem üzerine indirgenir)
  4. Uzaysal örnekleme (Spatial Sampling) ile resmin sayısallaştırılması (digitisation). (Bu aşamada ızgaralama (rastering (yani görüntüyü dizilere ve veri ünitelerine ayırma)) ve kırpma(clipping (yani görüntünün görünmeyen kısılmarının kırpılarak hız kazanılması)) gibi işlemler yapılmaktadır.

Kullanıcıyla iletişim kurmak gibi sebeplerle gerçek OpenGL ortamının dışında bir takım ilave yardımcı fonksiyonlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu noktada GLUT (GL Utility Toolkit) adı verilen ilave paket kullanılır ve bu fonksiyonların öneki “glut”tur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir