Yazan : Şadi Evren ŞEKER

Bu yazının amacı bilgisayar grafiklerinde kullanılan çokgenlerin sınırları içerisinde kalınarak nasıl doldurulduğunu açıklamaktır. Bir çokgeni doldurmak en basit anlamda çokgenlerin boyanması sırasında kullanılabilir.

Boyama işleminden önce bir poligonun alt poligonlardan oluşması ve basitleştirilmesi durumunu inceleyelim. Örneğin aşağıdaki çokgende birden fazla iç alan bulunmaktadır ve bu alanların farklı renk veya dolgular ile doldurulması istenebilir.

Bu durumda çokgeni oluşturan alt çokgenlerin bulunması için tek-çift kontrolü yapılabilir. Bu işlem aslında oldukça basittir. Herhangi bir alandan rastgele bir nokta alınır. Bu noktadan poligonun dışına doğru (istenen yönde) bir doğru çizilir. Doğrunun çokgenin kaç kenarı ile kesiştiği sayılır. Şayet kesişim sayısı tek ise alan tek alan, çift ise alan çift alan olarak kabul edilir. Buna göre çokgenin tek ve çift olarak alt alanlara bölünmesi mümkün olur.

Çokgenlerin doldurulması için en çok bilinen aşağıdaki algoritmaları okuyabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir